סיכום שבוע 2.11-6.11

נשלח 8 בנוב׳ 2014, 11:54 על ידי Lee Van Spier
מרחב צעירים – 2-6 לנובמבר – סיכום שבוע
פצחנו את השבוע בגשם מבורך ותחילת השבוע הוקדש ליום הזכרון ליצחק רבין ועיסוק בשלום.
ביום ראשון אצל אריאלה בשחרית עסקנו בפסוק "וכתתו חרבותם לאיתים.." מתוך ספר ישעיהו. הסברנו את הפסוק וניסינו לנסחו מחדש במילים משלנו, לא מהתנ"ך. הילדים אמרו דברים יפים מאוד ומי שרוצה לקרוא,מוזמן למרחב.
ביום שני היו סדנאות בנושא השלום והילדים יכלו לבחור לאיזו סדנה ללכת.האפשרויות היו מגוונות ולאחר מכן היו מעגלי שיח לבחירה. הילדים היו מחוייבים לבחור מעגל אחד וסדנה אחת ובסוף היום כל אחד סיפר מה בחר ואיך היה לו. יום זה היה משמעותי עבור הילדים ועבורינו המורים וראינו עד כמה הילדים יודעים להקשיב, סקרנים ובעלי רעיונות נפלאים ויצירתיים לשלום בין המרחבים, בין ארצות וכד. בעיקר ראינו שלא רק המבוגרים רוצים שיהיה שלום ושגם הילדים חותרים לשלום בינם לבין עצמם ובכלל.
בשלישי ערכנו ארוחת בוקר טעימה, כל ילד בשחרית הביא מטעמים ונהנינו מארוחה מגוונת ונעימה.
ברביעי ציירנו יחד מנדלות משותפות ויצאנו לטיול בוץ שחזרנו ממנו מאוד מבוצבצים ,כל בית הספר התבצבץ גם כן והיתה עבודה רבה להתנקות ולנקות אחרי הטיול אך היה שווה. חלק מהילדים חזרו ללא גרביים ,חלק מהילדים עסקו בחילוץ נעליהם מהבוץ בטיול. היתה בהחלט הרפתקה..
בחמישי שיחקנו עם השחרית של לי את המשחק "בננה" ועומרי הגדיל ראש והביא משהו מתוק לסיום היום והשבוע.
אצל ארז בשחרית, בתחילת השבוע למדנו והתבוננו על נקודות בחייו של יצחק רבין. מיום הולדתו ב-1922 בירושלים ועד הירצחו ב- 1995. הילדים קבלו פתקים שעל חלקם היו כתובים ארועים בחייו של רבין ופתקים נוספים עם השנים שבהם התרחשו הארועים. הילדים היו צרכים להתאים בין השנה לאירוע. למדנו הרבה דברים חדשים... אחרי שתי שחריות בכיתה יצאנו קצת לשחק בחוץ, "מחבואים" ו"דג מלוח". בסוף השבוע החלטנו על סדר שחריות שבועי קבוע. ביום ראשון- חוויות מהסופ"ש ומשחק בכיתה, שני- מעגל הסכמה ומשחק בכיתה, בימי שלישי ורביעי יוצאים לשחק בחוץ וביום חמישי- שחריות של ילדים, ימי הולדת ולפעמים ארוחות בוקר משותפות.

אצל מורן בשחרית התחלנו את השבוע בלימוד ושיחה על רצח רבין. דיברנו על חופש הביטוי ועל הסתה. בסוף יום שני הילדים סיפרו חוויות מהסדנאות בהן הם בחרו.
ביום שלישי שחף העבירה שחרית בנושא קומיקס. שחף כתבה קומיקס בדיוני הכולל את כל חברי השחרית. כל זוג ילדים קיבל חלק מהסיפור אותו הם היו צריכים לצייר ושחף תאגד את הכל לקומיקס אחד משותף.
בעקבות השחרית של שחף ילדים נוספים ביקשו להעביר שחריות וסיכמנו שפעם בשבוע תהיה שחרית ילדים. ילדים כבר התנדבו לשלושת השבועות הקרובים
ביום חמישי חגגנו יום הולדת משותף לגוני. גוני ומורן הכינו יחד חידון שבודק כמה ילדי השחרית מכירים את גוני. השאלה הקשה ביותר היתה 'מה השיעור האהוב על גוני' והתשובה – 'כמה עולה שוקולד'. בהמשך אכלנו יחד מהעוגה שגוני הכין בעצמו.
באופן כללי השבוע דיברנו על גבולות פנימיים- אותם אני שם לעצמי, לעומת גבולות חיצוניים- אותם המסגרת שמה עלי. אמרנו כמה קשה לפתח גבולות פנימיים אבל שזו צריכה להיות השאיפה שלנו.

בשחרית של לי היה שבוע מיוחד מאוד. הוא נפתח במסיבת הפתעה ללי שהכינו הילדים. מסתבר שעבדו עליה מלפני כמה שבועות. היה מאוד מרגש וגם כיף לכולם. ביום שלישי חגגנו יום הולדת לאליה וראינו כמה אנחנו כבר מכירים אותה טוב.
ביום רביעי סביב נושא השלום, רצח רבין ובשילוב עם האלימות בדרבי התל אביבי בכדורגל, התפתח דיון מרתק בשחרית על אלימות ופתרון סכסוכים. בעקבות זאת תלינו את הכתבה בלוח החדשות שלנו.

לסיכום, בשילוב עם אירועים שונים ומזג אוויר משתנה היה לכולנו שבוע מוצלח ומעייף.