מרחבים‏ > ‏

סיכום שבוע כמעט אחרון

נשלח 17 ביוני 2017, 11:42 על ידי Lee Van Spier   [ עודכן 17 ביוני 2017, 11:46 ]

הורים וילדים יקרים,
כמעט סוף השנה, רוב השיעורים נגמרו ורק תעודות נשארו להקריא ולהדפיס.
ביום שני היינו במג'רסה, יחד עם חיילים וקבוצות ילדים נוספות הלכנו מרחק קצר בתוך הנחל בחום אך בצל, עצרנו בבריכות הרחבות יותר. שיחקנו, נרטבנו מאוד, צחקנו והשתוללנו, היה ממש כיף... הילדים והצוות נהנו מאוד ונזהרו מאוד, הרגשנו שאנחנו אמון רב בין כולם, עם רגישות גבוהה מאוד לגבולות של כל אחד, מי שלא רוצה להירטב, מי שלא רוצה שישפריצו עליו ומי שכן רוצה ושמח כמובן.
ביום רביעי היינו ביחד בבריכה בנהלל. הילדים נכנסו למים, שיחקו ונהנו. היה נחמד לראות כיצד האווירה שנוצרה, בחיבור עם הבריכה, יצרו משחקים משותפים עם חיבורים מעניינים בין ילדים.
ביום חמישי הפעילו החבר׳ה האלופים מהמרחב את הקפיטריה , זו הפעם השנייה, בהצלחה ובהנאה רבה. אפשר היה לראות כיצד הפיקו לקחים, עבדו יותר ביעילות, ברוגע ובמקצועיות. היה טעים!
שבוע הבא,
יהיה לנו שוק קח תן, "תהיה מסיבת בריכה" יהיו פרידות וסיכומים, תהיה מסיבת סיום, יהיה סוף שנה של כיתה ז'. המון דברים.
חשוב מאוד לבוא מוכנים לכל יום ולשים לב לשינויים.
תודה ושבוע טוב,
צוות המרחב

סיכום שבוע 8.6.17

נשלח 10 ביוני 2017, 12:09 על ידי Lee Van Spier   [ עודכן 10 ביוני 2017, 12:14 ]

הורים וילדי מרחב טיפקס,
אנחנו מרחק שלושה שבועות מסוף השנה והימים נהיים חמים ועמוסים. השבוע הזה היה רק רמז לתקופה הקרובה. יש המון להספיק והזמן קצר.
ילדי כיתה ז' עבדו את יום העבודה האחרון שלהם. מקומות העבודה מגוונים וכך גם הקשרים שהילדים יוצרים ומפתחים בהם. כולם הכינו ברכות תודה לעובדים במקומות העבודה וחלקם גם קנו שי קטן ביוזמתם האישית.
ביום רביעי התקיים יום הפוך לילדי צעדים להתבגרות. הילדים עשו פעילות מהנה, נשארו עד מאוחר בבית הספר וגם הכינו הפתעה חמודה לשחריות של כל בית הספר למחרת. הקולות היו שמחים ומאושרים גם מהילדים וגם מהצוות.
הילדים חזרו עם מילות תודה, ברכות וגם מתנות קטנות שקיבלו, אנחנו היינו גאים בתלמידינו אשר התנהגו בבגרות מרשימה מול אנשים בוגרים עם ציפיות והתנהלות בוגרת.
השבוע הכנו חולצות טיי דיי (קשירה וצביעה) שכנראה מוכרות לכם עוד משנות ה-70 והשמונים (לא נס ליחם). החולצות הן מתנה לעצמנו והכנו אותן לאחר שחרית ההכנה וההסבר לטובת הטיול אשר יתקיים בשבוע הבא. זו ההזדמנות לומר שהטיול יהיה למג'רסה, רובו יהיה בצל ובתוך המים אך עדיין חשוב מאוד שיהיה לכל אחת ואחד כובע, שתייה מרובה וקרם הגנה. השבוע יהיה חם מאוד והבטיחות חשובה לנו מאוד.

סיכום שבוע 25.5.17

נשלח 28 במאי 2017, 12:53 על ידי Lee Van Spier

תלמידים והורים יקרים,
השבוע היה מלא באירועים משמעותיים, נפרדנו בסוף יום חמישי ממור היקרה שלנו שיוצאת לחופשת לידה. הילדים הכינו למור פעילות פרידה, ומחברת ברכות מקסימה.
מור הייתה אחראית המרחב שלנו השנה, עבדה שעות רבות בריכוז הצוות, אחזקת המרחב ודאגה לתלמידים. רצינו מעל דפים אלה להודות למור על האווירה הנעימה ותשומת הלב לכל אדם ודבר, עד הפרטים הקטנים, הרבה מהתהליכים שעשינו במרחב הם בהובלתה. במקומה נכנסת שיר שעובדת בבית הספר כבר 4 שנים ובעיקר מוכרת לכולנו מצעדים להתבגרות. מאחלים למור לידה מוצלחת וחופשה נעימה. לשיר נאחל כניסה מוצלחת ולעצמנו נאחל מעבר קל.

השבוע היה אירוע הסקולוור (תחרות צבעים) אשר מתקיים שנה שנייה, תמונות וסיפורים בסיכום של אורי. תלמידינו היקרים לקחו חלק מרכזי באירוע, קפטנים, שופטים, ומשתתפים רבים ודומיננטיים. אנו גאים בהם מאוד על כך.

סיכום שבוע 18.5

נשלח 20 במאי 2017, 11:18 על ידי Lee Van Spier

הורים ותלמידים יקרים,
היה לנו שבוע חם למדי, פתחנו אותו בריצת שדה שבה תלמידינו הראו נוכחות יפה בריצות הארוכות והמשכנו במופע של שקטק לכיתות ז' שהיה מלא בקצב ומוזיקה.
צוות הקפיטריה של בית הספר המורכב כולו מתלמידי המרחב שלנו עמל על ההכנות לפתיחתו בחג השבועות. זה יהיה הנסיון הראשון בהפעלת פרויקט כזה ומשם נלמד הרבה מאוד.
זו היא הזדמנות טובה להודות לרלי שבבו שבאה שבוע אחרי שבוע ועובדת עם הילדים על בניית המזנון מחוץ למרחב שלנו. אם תבואו לבית הספר תראו פליירים ופוסטרים המבשרים על הפתיחה הקרובה.
בשבוע הקרוב אנו נפרדים ממור שלנו שיוצאת לחופשת לידה את האיחולים נשמור לשבוע הבא לאחר הפרידה, רק נאמר ששיר מצטרפת לצוות שלנו עד סוף השנה ותחליף את מור גם בשחרית ובמרחב. גם אנחנו מתחילים להתארגן לקראת התעודות של סוף השנה, לצייר המחשות גרפיות המסכמות את המחצית והשנה, לסכם שיעורים ולהתכוונן לתוצרים.
רצינו להזכיר את חשיבות המים וההגנה מפנים השמש בשבועות שנשארו, הילדים נמצאים הרבה בחוץ ומוציאים הרבה אנרגיה.
שבוע טוב לכולם,
צוות המרחב,
מור, אייל, שיר, גלי, לי

סיכום שבוע 12.5

נשלח 12 במאי 2017, 0:52 על ידי Lee Van Spier   [ עודכן 12 במאי 2017, 0:55 ]

הורים יקרים,
היה כיף גדול לפגוש אתכם ואת הילדים באנרגיות טובות וצחקניות במדורת לג בעומר.
שמענו הרבה חוויות נהדרות ממשימת ההורים ביום שישי שעבר. הילדים נהנו מאוד וחזרו באנרגיות גבוהות ביום ראשון. גולת הכותרת של השבוע האחרון היא ללא ספק משימת צעדים להתבגרות בנסיעה לירושלים. ניצלנו את ההזדמנות לעשות פעילות מגבשת ומהנה עם שכבת ז', יצאנו לחורשה הקרובה הדלקנו מדורה עם פיתות, שיחקנו משחקים וחזרנו להמשך יום רגיל בבית הספר.

אנחנו מתחילים להרגיש את סוף השנה אך יחד עם זאת שומרים על שגרה טובה ומבורכת, הילדים מרבים להמצא במרחב בזמנם הפנוי, קצת משחקים, קצת קוראים, קצת יוצרים, קצת מסכים.... לא כל כך משנה מה עושים נמצאים הרבה ביחד ואפשר לראות מדי פעם תקשורת חדשה בין ילדים. לצד זה ברגע שמגיע זמן שיעור המרחב מתרוקן ( למרות שלא תמיד הצלצול נשמע במרחב) הילדים אחראים להכנס לשיעורים.

אנו רוצים לספר לכם שבקרוב מאוד (סוף החודש) מור יוצאת לחופשת לידה. שיר תחליף את מור בתפקידיה בשחרית ובמרחב לזמן הנותר עד סוף השנה. אם יש שאלות, חששות, תהיות בעניין זה אתם מוזמנים לפנות אלינו.

שלכם,
אייל, לי, גלי ומור.

לחצו על התמונות להגדלה

סיכום שבוע 4.5.2017

נשלח 6 במאי 2017, 5:23 על ידי Lee Van Spier

תלמידים והורים יקרים,
השבוע ציינו את יום הזיכרון בבית הספר, נערכו סדנאות בנושאים שונים, חוויות וזכרונות של מורים, שירים, הנצחה ועוד.
בשחריות עסקנו במלחמה שלום והמחיר שלהם. ערכנו התכנסות שהייתה נעימה ומשמעותית, בסוף היום ערכנו שיחה עם כל המרחב על רעיון של ילדי השחרית של גלי להציע חוק שיחייב לשיר את "התקווה", ההמנון הלאומי בסוף כל טקס.
במקביל אנו פועלים יחד עם הילדים להוציא לפועל טיול של המרחב, ישנם מספר רעיונות שנצביע עליהם בהמשך, רובם כוללים טיול ומים מסוג כלשהו וחזרה מאוחרת לבית הספר.
קינחנו את השבוע בפעילות "דגליים" ביוזמתם של אורי אביב וזיו לאופר בה ניצחנו בפעם השנייה את מרחב בוגרים.

שבוע מוצלח לכולם,

צוות המרחב.

סיכום שבוע 27.4

נשלח 29 באפר׳ 2017, 1:05 על ידי Lee Van Spier   [ עודכן 29 באפר׳ 2017, 1:09 ]

תלמידים והורים יקרים,
עבר עלינו שבוע משמעותי מאוד. התייחסנו בו לנושאים רבים, בראש ובראשונה יום השואה, הילדים נפגשו עם עליזה, אשת עדות מקסימה ומלאת השראה. הילדים התעניינו, שאלו שאלות והתרגשו יחד איתה. מלבדהעדות הייתה לנו התכנסות של כל בית הספר לציון יום השואה וסדנאות שהיו מיועדות לבוגרים אך אפשרנו לתלמידים שרצו להשתתף. בשחריות כמובן התייחסנו ליום השואה, כל שחרית בהקשר שלה, הנושאים העיקריים הם גזענות, קבלת האחר ונושאים היוצאים מאלה. רוב הילדים ציינו כי יום השואה היה להם מוצלח ומשמעותי, כמובן שאף אירוע בית ספרי אינו תמיד מדויק לכולם באותה מידה.

ביום שלישי ערכנו אסיפה מרחבית בשני נושאים, הראשון הוא שימוש במסכים וסלולריים והשני הוא גש"מ (ראה ערך). בתחום המסכים היה לנו המורים חשוב להראות לילדים איך נראה המרחב ברגעים שבהם כולם שקועים במסכים. החלטנו לחסוך מכם ההורים את התמונות ה"קשות". הילדים אמרו שלמרות שהם צריכים תזכורת לעיתים שהם מגזימים, הם מבקשים להשאיר לעצמם את הכללים שלהם ולא לכפות שעות או מקומות ללא סלולריים.

בנושא הגש"מ, הרגשנו שהילדים אינם משתמשים במוסד הגש"מ כמעט בכלל, הילדים ברובם אמרו כי דרך יישוב הסכסוכים הזו אינה מתאימה לגילם ואינה נותנת להם מענה מספיק מהיר. אנחנו עוד נחזור לנושא זה בהמשך כנראה... הורים וילדים מוזמנים לדון בכך גם בבית.

ביום חמישי היה לנו כמ"ש בנושא עצמאות וכן מספר סיורים של בתי ספר ומורים ממקומות שונים. לאחרונה, יותר ויותר סיורים מגיעים לבית הספר והילדים כבר מתורגלים בהסברים על בית הספר שלנו לאנשים שונים. ילדי המרחב שלנו לוקחים חלק פעיל בהדרכות ובפאנלים השונים.

בשבוע הבא יהיה לנו יום הזיכרון, כמובן שגם בו נעסוק יחד עם הילדים ויהיו סדנאות שונות לפי נושאים, מותאמים לגיל הילדים.

שבוע מוצלח לכולנו,
צוות מרחב טיפקס.

סיכום שבוע 30.3 - חופשת פסח

נשלח 31 במרץ 2017, 11:04 על ידי Lee Van Spier   [ עודכן 31 במרץ 2017, 11:15 ]

הורים יקרים,
עוד שבוע בלתי שגרתי עבר עלינו. לאחר שנחנו יומיים מהטיול השנתי התכוננו לפסח ביום חגיגי של מעט ניקיונות ובעיקר סדנאות לקראת הסדר המסורתי של דמוקרטי בעמק. שבו, שותפים מגדול ועד קטן בהכנות ובסדר עצמו. נזכרנו בשיעבוד שלנו ולאיזה חרות נייחל. כמובן שהתזכרות לוותה במרק טוב עם קניידלך ומצות תוצרת בית.
השבוע גם נערכו טורנירים של כדורסל  בנים וכדורסל בנות. שתי הנבחרות חזרו הבייתה עם נצחונות לא מבוטלים. כיפאק-היי. וסחטיין על ההצלחה הקבוצתית הגאווה הבית ספרית והמאמנים הנפלאים: אייל וגיא.
קינחנו את השבוע באיידק (למי שרצה כמובן). בו פגשנו בית ספר דמוקרטי ותיק שנתן השראה למה אפשר לצפות ולשאוף. האווירה הייתה נפלאה משוחררת חופשייה ושמחה. חלק מהילדים השתתפו בסדנאות, חלק פגשו ילדים מבתי ספר אחרים לשיחה או משחק כדורגל משותף, חלק אולי גם קצת השתעממו אך ספגו אווירה.
דרך מוצלחת ביותר לצאת לחופשה.

וכעת, אליכם ההורים בקשה, ילדכם ההולכים וגדלים נעשים עצמאיים ומסתובבים לעיתים בחופשים בלילות ביישובים ונחשפים גם לגדולים מהם. שוחחו עימם על סיטואציות אפשריות ועל איך יכולים לשמור על עצמם. השאירו דלת פתוחה גם אם יזדקקו לעזרה.

ובקשה אחרונה די גדולה- החורף והבוץ עשו שמות בשטיחים שלנו. השטחים מוסיפים נופך ביתי למרחב.
אנו מבקשים הורה אחד/ת שיתנדב/תתנדב לחפש שני שטיחים באתרי יד 2 עבור המרחב. ותבוא עלי/ה הברכה!!!

בברכת חופשה מהנה ובטוחה.
שלכם באהבה,
אייל, לי, גלי ומור.

טיול שנתי 23.3.17

נשלח 24 במרץ 2017, 11:30 על ידי Lee Van Spier

הורים יקרים,

עבר עלינו טיול נהדר, עבדנו קשה, הלכנו הרבה, ישנו מעט וחזרנו מאושרים. ראינו את ילדיכם ברגעים של חיבור לטבע ונוף, ראינו אותם נהנים מהדרך, מאושרים מהרגעים הקטנים, מדברים ביניהם ללא מכשירים סלולרים, יוצרים חיבורים חברתיים שלא היו מתקיימים בסיטואציו אחרות.

הילדים התמודדו עם הליכה בקבוצה גדולה, חלקם עם האיפוק מלרוץ לפנים וחלקם עם הצורך לסגור פערים, היו ילדים שהעבירו פעילויות והיו שהביאו מורל גבוה ושמחה לטיול.

בערב ראינו התגייסות יפה לפעילויות, להכנת אוכל ולנקיון, ישנו בגשם וקמו בבוקר בלי תלונות מיותרות.

בתל אביב הלכנו כמרחב אחד עם משימות של קורס "מורה דרך". הילדים השתתפו בשמחה והלכו בצורה אחראית ובטוחה. (אנחנו עדיין היינו בלחץ, אבל זה התפקיד שלנו)

תודה גדולה למורן שהצטרפה לצוות המרחב וגם לכל ההורים שהצטרפו בבארות יצחק,

חזרנו עייפים אך מאושרים וגאים, כך גם אתם יכולים להיות.

סוף שבוע של מנוחה לכולם,

צוות המרחב,

גלי, לי, אייל, מור.

סיכום שבוע 2.3

נשלח 3 במרץ 2017, 4:37 על ידי Lee Van Spier

שבוע מעשים טובים עבר עלינו במרחב טיפקס. שחריות משותפות עם מרחבים אחרים פעילות בשיתוף הורים ליום המשפחה כמו בשחרית של מור. בשחריות חילקנו פתקי "תעביר את זה הלאה" של מעשה טוב, אצל אייל הגשמת חלומות ועוד תוכניות להמשך בשחריות נוספות ומעשים טובים הדדיים, ברכות וכולי.

לקראת פורים תלינו במרחב שקיות קטנות ובהן מקום לפתקי ברכה אישיים מאחד לשני. ביקשנו מהילדים לשים לב שהם מברכים לא רק את חבריהם הקרובים אלא שמים לב לכל חברי המרחב. כמו שציפינו השקיות מתמלאות בקצב מרשים ומתפזרות בצורה מאוזנת בין הילדים. כל ילד מקבל תחושה שיש לו מקום במרחב, רואים אותו ומתייחסים אליו וכקבוצה הילדים רואים בעיניים את הגיבוש שלהם.  אנחנו מצידינו מתווכים את כל התהליך וגאים בילדים על הבגרות והאחריות שהם מגלים.

בתקופה האחרונה ישנם הרבה סיורים בבית הספר. ילדי מרחב טיפקס שלנו שותפים פעילים בהדרכת המבקרים הרבים ברחבי בית הספר. כאשר אנו נתקלים בהם או שומעים מהאורחים את ההסברים שהם נותנים, את הגאווה שהם מקרינים כלפי חוץ ואת הרושם שהם משאירים על האורחים אנחנו מתחזקים בתחושת השליחות של העבודה שלנו וזה נותן לנו כוח להמשיך ולהשקיע.

השבוע נגמרו הטעימות ואנו סוגרים את המערכות. בהזדמנות זו חשוב לנו להזכיר:
חשוב מאוד שלכל ילד תהיה מערכת כתובה, ציוד לימודי בתיק או בתא ומחברות נוספות למקרה הצורך.