סיכום שבועיים -פורים וטיול שנתי

נשלח 1 באפר׳ 2016, 7:54 על ידי Sahar Gal -Lumerman   [ עודכן 1 באפר׳ 2016, 7:58 ]
התחלנו שבועיים בחגיגות פורים, המשכנו בפרידה משיר ואנחנו מסיימים בטיול שנתי שבמילה אחת -היה וואו!!!

השבועיים האחרונים לא היו שבועיים של שגרה, הם היו רצופים בפעילות לקראת פורים וביציאה לחופשה. את פורים ציינו השנה בדגש על נושא ה"נתינה". פתחנו את זה ביום המעשים הטובים שבו אירחנו את מבוגרי נהלל, המשכנו בפעילויות שונות בשחריות, בשחריות משותפות עם מרחבים אחרים ובמשלוחי מנות.
הילדים הגיעו מחופשים כל יום למשהו אחר, ביום ראשון התחלפנו - בנים הפכו לבנות ובנות הפכו לבנים.... ביום שני היינו שחור ולבן. וביום שלישי כל ילד וילדה התחפש למה שרצה - אנחנו התמוגגנו מהיצירתיות הרבה, מהחופשיות שבה בחרו הילדים להתחפש למה שבאמת רצו, מהפרגונים ההדדיים ומהאווירה השמחה ששררה בבית הספר. קינחנו בשירה בציבור משותף ויצאנו לחופשת פורים.

המשחק המקורי שהמציאו הילדים....

חזרנו מהחופשה היישר להתארגנות לקראת הטיול השנתי -שוחחנו בשחריות על פחדים, התרגשויות, תכנונים. דיברנו על הדברים שבאים לידי ביטוי דווקא בטיול השנתי ולא בשגרה, דיברנו על התפקיד שלנו כקבוצה. הילדים שיתפו בחוויות ובזיכרונות מהשנים הקודמות.
ביום שני ציינו באמצעות משחק "אחת מול 56"  את הליכתה של שיר לחופשת הלידה. היה מאוד מרגש לראות כמה הילדים מכירים ואוהבים את שיר!

שיר אהובה שלנו - לא קלה הפרידה ממך, את דמות משמעותית עבור הילדים ועבורנו, הצוות.... מזל שזה זמני, ומזל שזה לסיבות מרגשות כל כך!
מחכים לראות אותך אמא עם עגלה...באה לבקר אותנו במרחב!!!

טל, המחליפה את שיר, הצטרפה אלינו למרחב והחל משבוע הבא הצטרפותה תהיה תהיה מלאה... - מאחלים לך המון הצלחה, שמחים לקבל אותך אלינו!!

יום רביעי הגיע, ואיתו הטיול השנתי.
המרפסת של מרחב בוגרים הועמסה בתיקים , אוהלים ושקי שינה. ומרחב ניצנים התמלא בילדים מרוגשים ושמחים לקראת הטיול.
לאחר שחריות קצרות יצאנו לדרך. את הנסיעה העברנו בכיף בזכות הפעילות הנחמדה שהכינו יערה וחמוטל.
צוות הטיול היה מגוון ומקסים - נדב חן (אבא של אורי), אורי סקאלי (אבא של איתן), דביר גרינברג (אבא של יעלי), רחלי רות (אמא של הללי) עמית מזרב (הבן של ברברה) וכשחקנית חיזוק הצטרפה אלינו ברברה היקרה!
הדרכה ראשונה - נעמה, גילי אליעז ועמית יעקב - פתחו את הטיול בפעילות מגוונת ומקורית. המשכנו בהליכה, ירדנו בזהירות את המסלול כאשר אנחנו הקבוצה הראשונה!
בחורשת האורנים פגשנו בגדעון, במדיינים ובמלאך האלוהים וכך למדנו מאיפה מגיע השם "יצפור", פגשנו שפן סלע פצוע (ועמית הבן של ברברה התקשר לרשות הטבע והגנים - הגיע פקח לקחת אותו לטיפול), ראינו חסידה שלצערנו לא הייתה בין החיים, גלשנו במפלים, צחקנו, אכלנו המון המון המון, למדנו מגילי אליעז ועמית יעקב מהו "שפן סלעים" בתחרות מותחת בסיומה קיבלנו עוגיות טעימות... מנחל יצפור נסענו לעין יזרעאל - שם שכשכנו קצת במים, שיחקנו, אכלנו שוב וסיכמנו את הטיול בפעילות סיכום מקורית ונחמדה של גלי היינריך ועמית דרורי.
ההגעה לקיבוץ גזית לוותה בהתרגשות, הילדים כבר היו נרגשים להקים את האוהלים. לאחר הכרות עם השטח, קרטיבים ומיץ פטל מתוק - התפננו לבניית האוהלים. תורנים שהתנדבו מראש הכינו את ארוחת הערב  ושאר הילדים היו בזמן פנוי אחד עם השניה.
ארוחת הערב הייתה מפנקת ביותר, בסיומה התכנסנו בשחריות לסיכום היום והכנה לקראת הלילה ו...יצאנו לא"ש לילה (רק הילדים שנרשמו מראש...).
הא"ש לילה היה בהובלה משותפת של בן בניארד וגיא שהצליחו להפחיד, להצחיק ולגוון בפעילות אש לילה בלתי נשכחת!!  - כל הכבוד!!
בשעה 22:00 החל כיבוי האורות של מרחב ניצנים וא-ב והילדים החלו להכנס לאוהלים, כל אחד בקצב שלו. כאן החלו לצוץ קצת פחדים וגעגועים....
בשעה 00:00 כיבוי האורות באזור צביעה נכנס לתוקף - הילדים ניצלו את הזמן עד לכיבוי האורות ע"מ לנסות ולצבוע זה את זה....ההתרגשות הייתה בשיא ולא היה פשוט להרדם... :-)
פה נכנסנו לתפקיד קצת אחר - הרבה חיבוקים, מילים טובות, צחצוח שיניים משותף, ואפילו נשיקת לילה טוב...
הילדים המדהימים האלו, כל אחד בדרך שלו, התגברו על אתגרים, קשיים ופחדים. גאים בהם כל כך!
בשעה 6 בבוקר השכמנו לתה חם ועוגות מפנקות של נדב.... קיפול אוהלים, התארגנות לקראת היום, ארוחת בוקר וסנדוויצים - הכל מתוקתק!
אחרי התאספות שחרית בוקר טוב - יצאנו לדרך למסלול נחל גזית. המסלול, לא קל, מראש ידענו שיאתגר.
את המסלול אפפה אווירה קסומה של ביחד - ביחד עוזרים אחד לשני, ביחד מטיילים, ביחד משוחחים, ביחד מתגברים על אתגרים, ביחד הולכים  - כיתות ג-ח, הורים, מורים.
את הנחל סיימנו בעלייה הקשה אליה התכוננו עוד מבית הספר - הילדים הלכו כל אחד בקצב שלו וכל מי שעלה למעלה התקבל בתרועות ובעידוד של מרחב בוגר -זה הוביל לחיוכים ותחושת גאווה של כל ילד וילדה.
פה הסתיים הטיול שלנו.

לתחושתינו, המורים, מה שהיה חזק זו החוויה המשמעותית של להיות יחד עם הילדים בכל מה שהם עושים, שותפים לחוויות שאינן חלק משגרת היום יום של בית הספר - הקמת אוהל ביחד, להכין יחד ארוחת ערב, התארגנות ללילה, א"ש לילה, שינה, לילה וההשכמה בבוקר, קיפול מהמחנה וכמובן מסלולי הטיול. בקיצור - הרבה מאוד חוויות משותפות ומשמעותיות שלא ניתן לחוות במקום אחר. זכות להיות מחנכים ומורים שמלמדים שיעורים נוספים לחיים....

אז תודה לצוות ההורים המדהים שהצטרף אלינו, תודה להורים שסמכתם עלינו, תודה לגלי ואורי שלא מוותרים על החוויה המדהימה הזו למרות כל הקשיים והמורכבויות, לצוות שארגן את הטיול (והיה משותף לראשונה השנה, למורים ולילדים), לילדים המדהימים שיש לנו במרחב שהם נפלאים, מיוחדים, קשובים, משתפי פעולה וגיבורי על!!!!!

מרגישים על איזשהו ענן... (והנה לינק לאלבום המשותף של מרחב ניצנים -טיול שנתי -מוזמנים להוסיף תמונות אם יש...  https://goo.gl/photos/V3pfw19Lia4PChef9 )

וביום ראשון -ננחת לשגרה.

חיבוקים גדולים לכל אחד ואחת...

גיא, גבריאל, טל, שיר וסהר.