4-8.5.14

נשלח 10 במאי 2014, 12:21 על ידי Uri Elasar

שבוע טוב לכולם!

שוב שבוע מקוטע ומיוחד שהתמלא ברגשות מעורבים וחוויות רגשיות מורכבות... וגם גשם מפתיע!!

אנחנו כבר לקראת שבוע חדש ומרגש.... אבל קודם – מה היה לנו השבוע?

יום הזיכרון ויום העצמאות

השנה ניסינו בזכות שיר ואור (שהיו אחראים על יום הזיכרון ויום העצמאות)  לשנות מעט מהסדר הרגיל ולחגוג את יום העצמאות ולציינו אחרי המועד והחופשה.

הסיבה היא שתמיד מציינים את יום העצמאות בזמן יום הזיכרון או לפניו ויש משהו בעייתי וחסר או אפילו מטריד בדבר. השנה ציינו את יום הזיכרון בפעילויות בשחריות ובשיעורים מגוונים וכמובן בטכס. היו פעילויות מעניינות של סיפורים אישיים על נופלים של לי, אייל ושל אליעזר יופה מנהלל שהגיע לספר על מלחמות לצד היסטוריה של אלון, פעיות יצירה סביב שירה של חנה סנש "הליכה לקיסריה" וכמובן שירים שהובילה יעל.  יום הזיכרון כהמשך ליום השואה התמקד בזיכרון עצמו ולא בהכרח ורק במוות ושכול.

אחרי החזרה מהחופשה, ביום חמישי ציינו את עצמאות מדינת ישראל בסימן גאווה –אישית, מקומית וכמובן ישראלית. בשחריות התעסקו וערכו שיחות ופעילויות סביב הגאווה, לוח גאווה ישראלית התנוסס בגאווה במבואה. זמן סדנאות ביום חמישי הוקדש גם הוא ליום העצמאות – ריקודי  עם בהנחיית דליה ועינת, שירי חלום ותקווה ברבישיר, היסטוריה של תוכניות טלוויזיה ישנות, משחקי ארץ עיר במרחב... כמובן שהסדנאות הוכנסו תחת קורת גג בעקבות המבול שניתז עלינו בהפתעה.

בכמ"ש, לצד השש בש המסורתי, הציגו חלק מהילדים דמויות מפתח ומקור לגאווה בתרבות הישראלית – בן גוריון (עמרי רייפר), מרים בן פורת (תומר ראובני), ש"י עגנון (אלה רוטבליט) ונעמי שמר (אופיר פרנפס) סיפרו על עצמם כשאת האירוע מנחה איתי ננצל!! היה מלמד- מצחיק – מעניין...

סיימנו את הכמ"ש בשיתוף של גאווה... היה שיתוף מפתיע של ארץ נהדרת כמקור גאווה ישראלי וגם מי שבחר להתגאות בבית הספר (היו כמה) וכמובן גאווה בחברויות ועזרה הדדית.... התמוגגנו מנחת!

וועדת מלגות מתחילה לפעול – פרסום ויידוע

להלן פרסום על הצעת מלגות מטעם עמותה: עמותת דמוקרטי בעמק פועלת על בסיס העיקרון כי סיבה כלכלית אינה מהווה הצדקה מספקת למנוע מילד/ה ומשפחתו/ה את הזכות ליהנות מהשייכות לבית הספר. אי לכך, העמותה תעשה כל שביכולתה לסייע לילדים ומשפחות אשר עברו את כל שלבי הקליטה ותיאום הציפיות לביה"ס, ורק הסוגיה הכלכלית עשויה למנוע מהם מלהתחיל או להמשיך את דרכם בביה"ס.

לשם הגשמת מטרה זו, שומרת העמותה תקציב המיועד למתן מלגות או הנחות שונות, עבור משפחות הזקוקות לסיוע זה.

תקציב זה מנוהל על ידי ועדת מלגות, אשר מונתה על ידי ועד העמותה והוסמכה מטעמו לטפל בפניות של המשפחות בסוגיה זו. ועדת המלגות מורכבת משלושה חברים, אשר אינם משמשים בתפקיד רשמי בביה"ס.

למי שמעוניין לפנות לוועדה ולהמשיך לקרוא  - מצורפים שני קבצים שיפורסמו גם באתר.

קליטת מורים ותלמידים

אמנם נדמה שהשנה לא נגמרה עדיין אבל בית הספר כבר בעיצומן של הכנות לשנה הבאה! בין היתר תהליך קליטת התלמידים מגיע לישורת האחרונה – מחר (יום ראשון 11.5) יגיעו תלמידי כיתות ב'-ז' החדשים לביקור וסיור בבית הספר. בשבועיים הקרובים ייאוישו מספר מקומות מועט שנשארו מתוך רשימת ההמתנה שנוצרה ויגיעו גם ילדי כיתה א' לביקור.

גם מבחינת המורים אנו גדלים ומראיינים מספר מורים שגם יגיעו לביקור בבית הספר ואנו מקווים שבחודש הקרוב תיסגר גם מצבת המורים לשנה הבאה.

טיול שנתי.... מיומנו של מורה.

השנה החלטנו להקדים את הטיול השנתי וזאת מכמה סיבות וביניהן: שנספיק לראות פריחות וגם שלא יהיה לנו כך-כך חם...

בלי שהרגשנו חודש אפריל הגיע ואתו גם ההתרגשות העצומה של הילדים והצוות לקראת הטיול השנתי. הכול הוכן ותואם, המסלולים נבדקו, הורים התנדבו , רשימת ציוד נשלחה וגם מזון וכך ביום רביעי ה2.4 עלינו על שלושה אוטובוסים בדרכנו ליום הטיול הראשון.

איזו שמחה הייתה באוטובוסים, איזו התרגשות... המורל התחיל עוד לפני שעזבנו את נהלל..

וכך אני ביחד עם תלמידי מרחב בוגרים עשינו את דרכנו לעבר ההר הירוק כל ימות השנה לנחל אלון. הנחל יפה ופורח מצד אחד ועדיין זועק ומצולק מהשריפה הגדולה זימן לנו טיול יוצא מן הכלל ומפגש עוצמתי עם הטבע. מה זימן לנו המסלול אתם שואלים- קודם כל לפתוח את העיניים ואת החושים וגם ללמוד על היערן והבלוט, החולדה והאצטרובלים, הדורבן, טעימה של גללי עיזים (או לחלופין שוקולד קליק), הכנת מאובנים, מפה עיוורת של ארץ ישראל, סיפורים על אלון ואלה, קיסוסית, לוטם, הכנת סוכריות קרמל ועוד ועוד...

כמה נעימה הייתה החוויה לראות את התלמידים סקרנים, מתעניינים, נהנים לחקור את יפי הטבע ולא עסוקים בשאלת השאלות מתי מגיעים?... כמה נעים שלא צריך להתעסק כמעט בכלל בבעיות משמעת ואפשר ליהנות ביחד עם התלמידים ללא כובע השוטר...

בסוף המסלול נפגשנו עם מרחב צעירים. ילדי צעדים להתבגרות הכינו עוד פעילות אחרונה שכללה תחנות נחמדות בחניון האג"ם- גם כאן רגע לפני שעלינו לאוטובוס  כלל התלמידים השתתפו, פירגנו לחבריהם, ולנו המורים היו הרבה רגעי נחת.

ואז לאחר נסיעה קצרה הגענו לשלב בטיול שאם נאמר את האמת אליו מחכים ולא מייחלים כל התלמידים.

הגענו לקיבוץ הזורע- התארגנות ללינת הלילה, בישול ארוחת הערב וכמוכן א"ש לילה שאי אפשר בלעדיו.

בשקט ושלווה עם הורים נפלאים שמסייעים בכל, הוקם לו מחנה אוהלים שלא היה מבייש את מחנה בני ישראל. ארוחת ערב מפוארת התבשלה לה בהרמוניה של תלמידים, הורים ומורים. אכלנו, שבענו, ויצאנו לא"ש לילה מאתגר והשנה גם מפחיד במיוחד (למרחב בוגרים) ברחבי קיבוץ הזורע. חזרנו לקראת חצות עייפים אך מרוצים היישר לשקי השנה.

בבוקר יום חמישי קמנו ולאחר התארגנות  ואורחת בוקר טעימה יצאנו כל התלמידים יחדיו אל עבר תל יזרעאל. שם בתל, לאחר שלמדנו על היסטורית המקום, יצאנו יחידו לבושים בחולצות לבנות (ממש כמו בני ישראל) לחציית ים סוף. (הרי פסח חיכה לנו באופק)...

הגענו למעין יזרעאל ולצד שירי פסח של אורי וירון גולני במגפון, חצו התלמידים את התעלה במעין אחד אחרי השני- והחוויה הייתה חזקה מאוד. המשכנו במקום לאליפות (שהפכה למסורת) בשלוש מקלות- השנה רז לילך הוכתר כאלוף בית- הספר. קינחו את הטיול בכמעט שבת שבמרכזה ציון חג הפסח, שיריו וסיכום החוויות מהטיול.

לסיכום, אני כבר מחכה לטיול השנתי של שנה הבאה.. או כמו שגלי אומרת: "בדיוק בשביל פעילויות כאלה הקמתי את בית ספר"....

כן ירבו- יואב מעוז.

כמה קטנות...

·         איחולי החלמה מהירה ושלמה לגיא שלנו (המורה) שכבר שבוע בבית! חיבוק מכולנו.

·         הורי הילדים (אחים) שיעלו בשנה הבאה לכיתה א' – אתם צריכים לשלוח טופס לשינוי אזור המיפוי למועצה (הסבר וטופס באתר)

·         השבוע אין חג או חופשה!!

·       ולסיכום,

פרשת "בהר" שמסופרת השבוע מדברת על שנת שמיטה. על המנוחה שאנו מצווים לתת לאדמה פעם בשבע שנים. תמיד מוזר לי לשמוע על כל הפטנטים שהמציאו החקלאים הדתיים שאפשרו להם "לעקוף" את הכללים על מנת להמשיך ולעבד את האדמה בשנת שמיטה....

בכל מקרה נדמה שבשנים האלה שנו חיים בהם נדרשת שנת שמיטה קבועה במשך שבע שנים ולא אחת לשבע שנים. העולם שעליו אנו מהלכים וחושבים שהוא נצחי גם אם נקים עוד אלפי מפעלים או נסע עם עוד מכוניות ומטוסים באוויר שלו, העולם הזה והחיים עליו הופכים להיות לא פשוטים. רק השבוע נמדד שאשקלון היא אחת מהערים המזוהמות בעולם מבחינת זיהום אוויר...

הנה לינק לסרט לא פשוט לצפייה ששלחה לי סיגל ניצן (אימא של מיכל שהייתה אתנו בשנת הלימודים הזאת במשך כמה חודשים עד שחזרה לחינוך הביתי...) המדבר על ציפורים באי שסובלות מהיותנו אדישים לעולם בו אנו חיים...